Często zadawane pytania

1. Jak zapisać się do Biblioteki?

Aby zostać czytelnikiem/czytelniczką Biblioteki, musisz:
– odwiedzić wybraną filię w godzinach jej otwarcia,
– zabrać ze sobą dokument tożsamości ze zdjęciem,
– zapoznać się z Regulaminem obowiązującym w Bibliotece,
– wypełnić dokument zwany „Zobowiązaniem” i go podpisać.

Po wypełnieniu „Zobowiązania” bezpłatnie otrzymasz Metropolitalną Kartę do Kultury honorowaną w większości bibliotek na terenie województwa pomorskiego.

Samodzielnie do Biblioteki może zapisać się osoba, która ukończyła 16. lat. Za osoby młodsze odpowiada rodzic lub opiekun prawny i to on wypełnia dokument za młodego czytelnika/młodą czytelniczkę.

2. Ile książek mogę wypożyczyć?

W każdej filii możesz wypożyczyć 6 pozycji na czas 1 miesiąca w przypadku książek, audiobooków, czytnika, a na okres 1 tygodnia możesz wypożyczyć filmy. Wypożyczenie można przedłużyć odpowiednio o miesiąc lub tydzień, jeżeli pozycja nie jest zarezerwowana przez kogoś innego.

3. Jak mogę zalogować się do swojego konta bibliotecznego i po co mam to robić?

Dzięki dostępowi do konta bibliotecznego masz kontrolę nad swoimi wypożyczeniami, prolongatami i rezerwacjami. Aby zalogować się do konta, należy:
1. Wejść do katalogu online,
2. Kliknąć „zaloguj się”.
Login: pierwsza litera imienia oraz nazwisko, np. login Anny Stępień brzmi „astępień”
Hasło: mbpPESEL, np. mbp88012119672

4. Nie mogę oddać książek w terminie. Czy zapłacę karę?

Kara za jeden dzień przetrzymania jednej pozycji wynosi 40 gr. Np. jeżeli wypożyczyłeś/aś 2 książki i spóźniasz się z nimi już dwa tygodnie, to kara wynosi 11,20 zł. W przypadku zaległej kary konto biblioteczne jest zablokowane i w żadnej filii nie można korzystać z zasobów Biblioteki do momentu uiszczenia opłaty.

5. W jaki sposób mam zapłacić karę?

Karę można uregulować tylko gotówką w filii, w której masz zaległości. Uwaga! Jeżeli nie chcesz płacić kary, możesz podarować nam książki, ale wcześniej musisz uzgodnić to z kierownikiem filii, w której masz zaległość.

6. Zniszczyłem/zgubiłem książkę. Co robić?

Spokojnie. Takie rzeczy się zdarzają. W pierwszej kolejności skontaktuj się filią, z której wypożyczyłeś/aś książkę i wspólnie wypracujemy wyjście z tej sytuacji.

7. Chcę zwrócić książkę, ale nie ma mnie na miejscu, co mam robić?

Zwrotu może dokonać w twoim imieniu inna osoba. Nie musi okazywać wówczas karty czytelnika ani regulować ewentualnej kary (tą uiścisz samodzielnie, gdy będziesz już na miejscu). Możesz też przesłać ją do nas pocztą na adres konkretnej filii.

8. Czy mogę zwrócić książkę w filii innej niż ta, z której ją wypożyczyłem/am?

Nie, książkę należy oddać w filii, w której ją wypożyczyłeś/aś.

9. Czy korzystanie z oferty Biblioteki jest płatne?

Nie, zarówno wypożyczanie zbiorów, jak i korzystanie ze sprzętu Biblioteki oraz uczestniczenie w wydarzeniach jest bezpłatne. Opłaty pobieramy tylko za przetrzymane książki i usługi kserowania dostępne w niektórych filiach.

10. Czy mogę otrzymać kod do Legimi mailowo/telefonicznie?

Nie, aby otrzymać kod do Legimi, musisz przyjść do jednej z filii Biblioteki, okazać Kartę Czytelnika i pobrać kod. W wyjątkowych sytuacjach może zrobić to za ciebie ktoś inny, ale ważne, żeby miał twoją kartę.

Skip to content